KYU-EXAMENS

HOME > INFORMATIE > KYU-EXAMENS

GRADUATIE SYSTEEM JUDO

Judoka’s beginnen met de witte band, daarna volgt de gele band, daarna oranje, groen, blauw, bruin en zwart. Een slip bij een band is altijd hoger dan de band: een judoka kan bijvoorbeeld gele band met de groene slip hebben, maar blauwe band met de gele slip is niet mogelijk. De enigste uitzondering hierop is de bruine band met de witte slip. De weken voorafgaand aan een examen overleggen de trainers over de band/slip waarvoor een judoka opgaat.

S.V. NIPPON KYU-EXAMENS

Kyu-examens zijn de examens tot en met de bruine band. Deze kunnen binnen de vereniging plaatsvinden. Tijdens deze examens laten de judoka’s aan de trainers zien welke (nieuwe) worpen, houdgrepen en andere technieken zij de afgelopen periode hebben geleerd en verbeterd. Deze examens vinden tweejaarlijks plaats; eenmaal voor de kerstvakantie en eenmaal voor de zomervakantie.

COVID-19

In voorgaande jaren waren ouders en andere familieleden van harte welkom de kyu-examens fysiek bij te wonen. Tijdens de Coronapandemie hebben we hen de mogelijkheid gegeven de examens te volgen via een livestream die we hebben gedeeld op onze Facebookpagina.

LOCATIE DAN-EXAMENS

De dan-examens kunnen niet op de vereniging worden afgenomen. Deze worden provinciaal georganiseerd en in Limburg betekent dit dat deze in Roermond plaatsvinden.

Kyu-examens