NIEUWS

HOME > NIEUWS

Kyle Smeets geslaagd voor opleiding judoleraar A

Kyle Smeets heeft afgelopen zaterdag 27 november de opleiding tot judoleraar A succesvol afgerond. Hiermee is hij de zevende bevoegde judotrainer binnen het trainerscorps van S.V. Nippon Waubach. De opleiding richt zich op het afstemmen van het eigen sporttechnisch beleid op dat van de vereniging, het zelfstandig plannen, verzorgen en evalueren van lessen en trainingen aan jeugd en volwassenen op kyugraad niveau en het afnemen van kyuexamens.
Kyle werd stapsgewijs voorbereid op een vijftal Proeven van Bekwaamheid waarbij steeds een bepaald aspect van het functioneren als leerkracht centraal stond.

Kyle begon met judo op achtjarige leeftijd. Zowel judo als het geven van judotraining zit bij Kyle in de genen; daar waar Ronald Smeets (de vader van Kyle) drager is van de vijfde dan en een oud-trainer is van de vereniging. In september 2019 begon Kyle met de opleiding tot judoleraar A. Oorspronkelijk zou hij de opleiding vorig jaar al hebben afgerond, maar helaas was dit niet mogelijk in verband met de Coronapandemie. Zodoende werd het examen een jaar uitgesteld.

De vereniging en het bestuur kunnen zich gelukkig prijzen met een steunpilaar als Kyle. Kyle, van harte gefeliciteerd met dit resultaat!

Kyle Smeets geslaagd voor opleiding judoleraar A