NIEUWS

HOME > NIEUWS

Leden van S.V. Nippon nemen deel aan training Koji Komata

Afgelopen zaterdag 18 juni hebben enkele leden van S.V. Nippon Waubach deelgenomen aan een training van Koji Komata. Koji Komata is een drager van de achtste dan judo en geniet wereldwijde bekendheid binnen de judowereld. Komata is emeritus professor aan de Tuskuba-universiteit, hoofd van de kata-commissie van de judo-unie van Azië en raadslid Kodokan. Hij was op uitnodiging van Richard de Bijl en Joop Pauel in Nederland en verzorgde diverse trainingen door heel Nederland. Op zaterdag 18 juni deed hij dat op enthousiaste wijze bij judoclub Hercules in Echt, georganiseerd door de judoverenigingen: To-Zai in Margraten, Judokai Born en S.V. Nippon Waubach.

Het programma was als volgt: van 11:00 – 13:00 was er een training waarbij het Katame-no-Kata centraal stond. Van 14:00 – 16:00 was er een training waarbij het Ju-no-Kata centraal stond.

Veel judoka’s gaven aan de training als zeer waardevol te hebben ervaren. Vooral de training met betrekking tot Katame-no-Kata hebben veel leden bijgewoond. Hierbij werden de tweede en de derde serie van het Kata uitgebreid per techniek behandeld. Leden van S.V. Nippon draaien op het gebied van dit Kata mee op het hoogste niveau en nog hebben ze nieuwe dingen geleerd.

Leden van S.V. Nippon nemen deel aan training Koji Komata