NIEUWS

HOME > NIEUWS

Niels Peters geslaagd voor opleiding judoleraar A

Niels Peters heeft op zaterdag 24 juli de opleiding tot judoleraar A succesvol afgerond. Hiermee is hij de zesde bevoegde judotrainer binnen het trainerscorps van S.V. Nippon Waubach. De opleiding richt zich op het afstemmen van het eigen sporttechnisch beleid op dat van de vereniging, het zelfstandig plannen, verzorgen en evalueren van lessen en trainingen aan jeugd en volwassenen op kyugraad niveau en het afnemen van kyuexamens.
Niels werd stapsgewijs voorbereid op een vijftal Proeven van Bekwaamheid waarbij steeds een bepaald aspect van het functioneren als leerkracht centraal stond.

Niels begon met judo op dertienjarige leeftijd, waarbij hij direct zijn ondersteuning aanbood aan trainingen van de J-groep (dit is de groep waarin kinderen in de leeftijd van 5 tot 8 jaar trainen). Vier jaar na zijn eerste stappen op de judomat, slaagde Niels op zaterdag 25 november 2017 voor zijn eerste dan (dit is de zwarte band). Stilzitten zat er niet bij, want exact één jaar later op zondag 25 november 2018 slaagde hij voor de tweede dan. In maart 2019 slaagde hij voor de opleiding tot dojo-assistent en in september 2019 begon hij met de opleiding tot judoleraar A. Oorspronkelijk zou hij de opleiding vorig jaar al hebben afgerond, maar helaas was dit niet mogelijk in verband met de Coronapandemie. Zodoende werd het examen een jaar uitgesteld.

Dat de vereniging warm en hecht is, blijkt onder andere uit het feit dat 13 judoka’s uit de jeugdgroepen bereid waren hun vrije zaterdagmiddag op te offeren. Hierdoor kon Niels zijn examen doen, waarmee hij de opleiding heeft afgerond. Na het examen heeft Niels de judoka’s getrakteerd op ijs bij de nabijgelegen ijsboerderij.

De vereniging en het bestuur kunnen zich gelukkig prijzen met een steunpilaar als Niels. Hij laat zijn invloed niet alleen op de judomat gelden, maar ook daarbuiten, met zijn bijdrage aan de nieuwe website van de vereniging. Niels, van harte gefeliciteerd met dit resultaat!

Niels Peters geslaagd voor opleiding judoleraar A