Kyle Smeets en Niels Peters behalen successen in kata-wedstrijden

Judoka’s Kyle Smeets en Niels Peters, die trainen bij S.V. Nippon Waubach onder leiding van hoofdtrainer Fred Pijls, hebben indrukwekkende resultaten behaald in kata-wedstrijden. Op verschillende toernooien hebben ze zich laten zien met sterke prestaties en mooie scores.

Op 5 maart namen Kyle Smeets en Niels Peters deel aan het EJU Kata Tournament Louvain-La-Neuve en behaalden ze een vijfde plaats van de 12 deelnemende teams, met een totaal van 365,5 punten. Vervolgens, op 25 maart, namen ze deel aan het EJU Kata Tournament Pordenone, waar ze een knappe vierde plaats behaalden van de zeven teams, met 380 punten.

Op 2 april schitterden Kyle Smeets en Niels Peters op het Nederlands Kampioenschap in Zoetermeer, waar ze tweede werden van de elf deelnemende teams, met een totaal van 432 punten. In de finale van het toernooi wisten ze opnieuw de tweede plaats te behalen, dit keer van de vier teams, met 426 punten.

Tot slot namen ze op 15 april deel aan het EJU Kata Tournament Laon, waar ze in de voorronde een knappe derde plaats behaalden van de zeven teams, met 376 punten. In de finale eindigden ze op de vijfde plaats van de zes teams, met een totaal van 478 punten.

Het harde werk, de toewijding en de vaardigheden van Kyle Smeets en Niels Peters, evenals de begeleiding van hoofdtrainer Fred Pijls, hebben geleid tot indrukwekkende resultaten in deze kata-wedstrijden. Namens S.V. Nippon Waubach willen we Fred Pijls hartelijk bedanken voor zijn inzet en begeleiding bij de training van onze judoka’s. We zijn trots op de prestaties van Kyle Smeets en Niels Peters en kijken uit naar hun verdere successen!